close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

הרב יוני לביא- ריכוז חינוכי

הרב יוני לביאיא חשוון, תשעה04/11/2014

יום פטירת רחל אימנו, יום רצח רבין, אשליות חזותיות, הרצאות על חינוך ועוד... בריכוז החומרים לחודש חשוון של הרב יוני לביא

תגיות:

"אחרי החגים" הגיע, החורף כבר כאן, ואנו זוכים לגשם מבורך השוטף את הארץ. הפעם משלוח חדש גדוש בחומרים – סיפורים, מאמרים וסרטונים, לשימושכם.

  • מחר, יא' חשון, יום פטירתה של רחל אמנו. בשלושים ושש שנותיה רוויות הסבל והייסורים, השאירה רחל חותם לדורות והפכה לסמל של אמונה, תפילה ומסירות.

נצרף מערכים וסיפורים על דמותה המאירה, שירים מעוררים, ואפילו סיפורי ניסים מ'עופרת יצוקה'. וכמובן שאי אפשר בלי מנעי קולך מבכי המרגש.

_____________________________________

  • נקודת המבט קובעת הכול - בפרשיות השבוע אנו פוגשים את אברהם אבינו שהצטיין במידת העין הטובה. האופן בו אדם מסתכל על המציאות משמעותי מאין כמותו: אלה החיים שלנו מדגים איך אותן המילים בדיוק יכולות להיקרא בצורות שונות.

דוגמאות מרתקות נוספות: להזיז את המכונית, משקפיים חדשים, האם אתה רואה את הגורילה, די להתלונן, ואל תחמיצו את המתייג והצייר האומן.

  • השבת נקרא את פרשת וירא:

-        נמליץ על - נקודת הבחירה, על נקודת המבחן האמיתית של האדם.

עקודים עוסק בחופש וחוסר הגבולות של ישמעאל לעומת העקידה של יצחק (אם אהבתם את הסגנון – הנה קטעים יצירתיים של הכותבת לכל הפרשיות).

-        גירוש ישמעאל המופיע בפרשה נוגע בדילמה חינוכית מוכרת - מה לעשות כשיש בתוך המשפחה/כיתה גורם השפעה שלילישעלול גם לגרור אחרים. האם להתעקש להשאירו ולקוות שיושפע לטובה, או לסלק אותו למען האחרים?

הרב יונה גודמן מתייחס לנושא בפינה מתוך הסדרה המצוינת שלו הארות חינוכיות להורים.

-        מן הצד השני - האמון בילד העומד לפנינו חשוב מעין כמותו, הדבקת תויות עלולה להיות קטלנית. נצרף הרצאה מעולה בנושא להורים מהמחנך האמריקאי ריק לבוי – כשהאסימונים נגמרים.

__________________________________

  • לפני חודש זכינו להתחיל את התורה מבראשית.

למי שמחפש הארות יפות על הפרשה נמליץ על:

מאמר שבועי מעניין מאת ניר אביעד, מאמרים מרבני ישיבות מקור חיים,

ולמי שמעדיף בוידאו - בערוץ מאיר "נפגשים בפרשה" עם הרב אבינר והעיתונאי אלישיב רייכנר, ובסגנון אחר: הרב אורי שרקי ואראל סגל. מעניין ומחכים!

נוסיף את פרשה בראש צעיר עם מסר רלוונטי לכל פרשה.

-        'סוגרים שבוע' הוא עלון להעשרת שולחן השבת המשפחתי. פשוט להדפיס ולהביא לשולחן עם רעיונות, סיפור ושאלות לדיון.

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה